Case

Shampoo Bars

Lees hier meer over onze samenwerking met Shampoo Bars. We vertellen je wat Shampoo Bars doet, waar hun uitdagingen op het gebied van klantenservice liggen, welke oplossingen wij daarvoor gevonden hebben en welke resultaten ze daarmee boeken.

“Per persoon gebruiken we zo’n 165 kilo aan plastic verpakkingen per jaar. En de helft van dat plastic gebruiken we maar één keer voordat het in de prullenbak belandt. En dat terwijl we allemaal weten dat plastic niet goed is voor het milieu.” Bij Shampoo Bars dachten ze dit moet anders kunnen en ze brachten de Shampoo Bar op de markt: een plasticvrije shampoo in de vorm van een zeepblok. Deze lokale en duurzaam geproduceerde shampoo gaat 80 wasbeurten mee en vervangt daarmee per bar, drie flessen shampoo. Tel uit je (plastic) winst. De shampoo bar is verkrijgbaar in allerlei geuren en smaken: van een klassieke lavendel tot een tropische mango/kokos.

Shampoo Bars

De uitdaging

Shampoo Bars is na de lancering heel snel uitgegroeid tot een zeer populair product. Op dit moment zijn er al meer dan 100 externe verkooppunten die het product aanbieden en ook de online verkoop blijft groeien. Dit is natuurlijk mooi om te zien, zeker omdat het product zo’n grote bijdrage kan leveren aan een duurzamere wereld. Maar de snelle groei bracht ook uitdagingen met zich mee. Enerzijds op het gebied van productie en logistiek, maar ook de druk op de klantenservice nam steeds verder toe. Het was dan ook snel na de oprichting geen optie meer om ‘los’ vanuit verschillende communicatiekanalen te werken.

De resultaten

  •  Alle communicatiekanalen ondergebracht in één systeem 
  • Klanten worden snel en efficiënt geholpen
  • Een hoge beoordeling van de klantenservice
  • Altijd én snel bereikbaar voor vragen van klanten 
  • Software die moeiteloos met het bedrijf mee kan groeien 
  • Connectie gemaakt met orderpicksysteem
Shampoo Bars
“Wij zijn heel positief over Belco. Belco zorgt voor overzicht, geeft handige reminders en maakt de communicatie tussen verschillende medewerkers snel en overzichtelijk. Moeilijke zaken kan je makkelijk even doorsluizen naar een collega ;-) Het afvinken van bijvoorbeeld e-mailberichten die afgehandeld zijn, werkt heel fijn en geeft overzicht. Ook vinden we het mailen vanuit het systeem prettig, hierdoor hoef je niet én Belco én je mail open te houden – ideaal!”
Lyan Garritsen
Co-owner - Shampoobars.nl

De oplossing door Belco

Klanten zijn dol op Shampoo Bars en dat zie je terug in de 9.3/10 klantbeoordeling die het bedrijf krijgt. Dit cijfer is natuurlijk grotendeels gebaseerd op de kwaliteit van het product, maar ook de kwaliteit van de service speelt hier zeker een rol in. Met de software van Belco hebben we alle kanalen: van telefonie en live chat tot e-mail en social media ondergebracht in één softwareoplossing.

Zo kunnen klanten die bijvoorbeeld vragen hebben over het product of de levering altijd snel en op een persoonlijke en vriendelijke manier geholpen worden. Doordat er eenvoudig nieuwe klantenservicemedewerkers toegevoegd kunnen worden aan het systeem, kan de software eenvoudig meegroeien met de populariteit van dit bijzondere product.

Mogen wij jouw bedrijf ook verder helpen naar een betere klantbeleving?

Bedankt!
Jouw bericht is verstuurd. We proberen zo snel mogelijk contact met je op te nemen.
Oeps! Er ging iets verkeerd tijdens het versturen van jouw bericht. Probeer het nog een keer alsjeblieft.