Klantenservice via WhatsApp

Belco maakt het mogelijk! En uiteraard kun je met onze software ook communiceren via e-mail, social chat (Facebook en Instagram), telefonie en chat vanuit één omgeving.

Belco Dashboard met geïntegreerd whatsapp
The Stone gebruikt Whatsapp BusinessEpplejeck heeft meerdere whatsapp accountsAll4running klantenservice met whatsappTwinsport Intersport klantvragen via whatsapp apiKidsdeco omnichannel whatsappBouwmaat sneller beantwoord met whatsapp businessColourfulrebel whatsapp inzettenSpiru zenvol whatsappen

Communiceren met je klanten via WhatsApp, werkt dat?

De norm in het communiceren met klanten is de afgelopen jaren snel gewijzigd, waar voorheen chat en telefonie werden gezien als leidend is er onder consumenten steeds meer vraag naar klantenservice via WhatsApp. Wat natuurlijk begrijpelijk is: WhatsApp heb je altijd bij je en staat op vrijwel iedere smartphone in Nederland. Daarnaast staat de consument in direct contact met een medewerker zoals bij telefonie.

Het communiceren via WhatsApp werkt goed voor heel veel webshops, maar vooral als het onderdeel is van een scala aan contactmogelijkheden. Een snelle vraag over verzending, openingstijden of een order afhalen past perfect binnen de systematiek van Whatsapp.

Wij zien dat bedrijven veelal moeite hebben met het overzicht houden in WhatsApp gesprekken, dit is met Belco verleden tijd!

Klantvragen whatsapp via Belco Klantenservice

Conversaties met je klant via WhatsApp

Klantenservice via WhatsApp is niet complex en met de juiste support software heel goed te beheren. Je kan namelijk met diverse klanten tegelijk communiceren via WhatsApp. Bovendien maken wij het mogelijk om zowel WhatsApp als de andere social kanalen, e-mail en telefonie vanuit een systeem te beheren. Een conversatie starten via WhatsApp met je klant is dan ook zo gedaan!

Nog een tool erbij?

Belco bundelt alle communicatiekanalen in één slimme oplossing. Je hoeft dus geen losse WhatsApp applicatie meer te installeren om de klanten via Whatsapp te laten communiceren. Als klanten via WhatsApp contact opnemen komt het gesprek uiteraard binnen in Belco, je kan aan het icoon zien per conversatie vanaf welk medium de klant heeft bericht- bij WhatsApp staat er vanzelfsprekend een icoon van WhatsApp. Het reageren gaat vervolgens eenvoudig en slim: je reageert via Belco en dit zorgt ervoor dat de klant via Whatsapp een bericht terugkrijgt.

De slimme koppeling tussen WhatsApp en Belco zorgt ervoor dat al je klantenservice medewerkers kunnen communiceren via WhatsApp met je klanten!

Eén tool voor alles ook whatsapp

Klantenservice via WhatsApp, waarom?

Laagdrempelig

Klanten nemen sneller contact op met webshops als er directe contactmogelijkheden zijn, dit geldt ook voor WhatsApp of chat.

Directe communicatie

Het grote voordeel van WhatsApp integratie in de klantenservice is dat je direct communiceert met de klant: vragen en antwoorden volgen elkaar razendsnel op.

Meerdere gesprekken simultaan

Het is heel praktisch voor de klantenservice medewerkers: zij kunnen razend eenvoudig meerdere gesprekken tegelijk voeren via WhatsApp. Dat gaat telefonisch echt niet lukken ;-)

Hoge betrouwbaarheid

Klanten ervaren WhatsApp als een communicatie kanaal waarin een hoge mate van betrouwbaarheid is: de kans op reactie is gevoelsmatig hoger dan na het verzenden van een e-mail naar de klantenservice.

Kiezen voor Belco

  • Tailormade onboarding
  • Gebruikerstraining voor alle agents
  • Software Plus a Service
  • Al vanaf € 149 per maand

Blije klant met onze klantenservice software
Naast de chat en telefonie wilden we onze klantenservice ook aanbieden via Whatsapp. Toen we van Belco hoorden via een andere webshop waren we direct overtuigd! Alle klant communicatie van uit een systeem: we werken er iedere dag nog met veel plezier mee! Het heeft ons veel meer overzicht gegeven en dat resulteert weer in blije klanten.
Sander Goedhart van The Stone
Meer klantcases lezen >