Kanalen

Eén systeem waar al je klantcommunicatie binnenkomt, dat is Belco. In onze software komen alle kanalen samen: van telefonie, live chat en email tot WhatsApp, bol.com en Facebook Messenger. We lopen de verschillende kanalen bij langs en bespreken een aantal slimme functies en features.

E-mail

Wie doet wat?

Met Belco weet je precies welke collega een e-mail in behandeling heeft. Zo wordt er nooit dubbel gewerkt en kun je eenvoudig een e-mail van een collega overnemen wanneer deze bijvoorbeeld afwezig is. Ook kun je handige notities bij de e-mails plaatsen, zodat jullie snel informatie uit kunnen wisselen.

Stel slimme geautomatiseerde antwoorden in

Door gebruik te maken van snelle reacties kun je veelgestelde vragen in e-mails eenvoudig beantwoorden. Typ # en een deel van een steekwoord en Belco vult automatisch het juiste antwoord in. Indien nodig kun je dit antwoord nog finetunen in het reactiescherm – tel uit je (tijd)winst.

Meer weten over de mogelijkheden van email in Belco? Lees het op deze pagina.

Live chat

Praat met je klant

Wij geloven bij Belco niet in ouderwetse formulieren. Wij zien liever direct en persoonlijk contact tussen jou en je klant: live chat is daar dé manier voor. Wanneer een klant op je website een berichtje plaatst, krijg je hier in Belco gelijk een melding van en kun je direct reageren.

Automatiseer klantcontact

In Belco kun je met triggers geautomatiseerde antwoorden op klanten geven in de live chat. Stuur bijvoorbeeld automatisch een vriendelijk chatberichtje naar je klant dat de verzending gratis is als de klant nog 5 euro meer in de winkel besteedt of geef tips bij de check-out als de klant vast dreigt te lopen. Zo help je actief je klant en verhoog je tegelijkertijd je conversie.        

Creëer je eigen look-and-feel

Je kunt je chat widget helemaal naar eigen smaak inrichten: pas de kleuren aan en kies een tone of voice voor je geautomatiseerde chatberichten die aansluit op jouw merk en identiteit. Daarnaast kun je de widget instellen in 12 verschillende talen, zodat jouw klantvriendelijkheid niet stopt bij de landsgrens.

Meer weten over de mogelijkheden van live-chat in Belco? Lees het op deze pagina.

Telefonie

Altijd (en overal) bereikbaar

Een complete telefooncentrale in één software-applicatie: ook dat is Belco. Met Belco ben je altijd en overal telefonisch bereikbaar voor je klanten. Natuurlijk op kantoor, maar met behulp van onze mobiele applicatie eigenlijk altijd en overal waar je maar wilt.

Alle klantinformatie bij de hand

Belco koppelt inkomende en uitgaande gesprekken automatisch aan de klantkaart. Dit betekent dat je alle belangrijke info van de klant gelijk in beeld krijgt en ook ziet of er al eerder contact is geweest. Een klant hoeft dus nooit 10 keer hetzelfde verhaal te vertellen. Ook kun je gemakkelijk een bericht aan het gesprek toevoegen of bijvoorbeeld een follow-up inplannen in de vorm van een terugbelafspraak.

Bijzondere wensen?

Heb je bijzondere wensen op het gebied van telefonie? Wil je meerdere telefoonnummers koppelen aan Belco, gebruik je een enkel- of dubbellaags keuzemenu, wil je geautomatiseerde antwoorden toevoegen of heb je meerdere webshops met verschillende telefoonnummers? Maak je geen zorgen, in Belco is dit allemaal mogelijk. En als het niet mogelijk is, proberen we er altijd alsnog een oplossing voor te vinden.  

Meer weten over de mogelijkheden van telefonie in Belco? Lees het op deze pagina.

Belco & AI

Belco is een geïntegreerd communicatieplatform voor webshops, waarbij telefonie, livechat en e-mail samenkomen. We richten ons op ondersteunende AI om de klantenservice te verbeteren zonder menselijke medewerkers te vervangen.

Bol.com

Inloggen, inloggen en nog eens inloggen

Veel e-commerce bedrijven gebruiken naast hun eigen webshop, bol.com als externe partij om hun producten te verkopen. Dit werkt vaak goed, maar levert soms ook de nodige ergernissen op. Eén daarvan is dat berichten en klantvragen binnenkomen op het dashboard van bol.com en je daar dus steeds opnieuw moet inloggen. Gelukkig hebben wij daar een oplossing voor gevonden: met onze bol.com koppeling worden alle berichten rechtstreeks doorgezet naar Belco en kun je de berichten zelfs vanuit belco beantwoorden. Dat scheelt een hoop tijd (en frustratie).

Kleine kanttekening

Omdat het vanuit bol.com niet toegestaan is om klantprofielen aan te maken, kunnen we de berichten die binnenkomen niet rechtstreeks koppelen aan een bestaande klant. Wel kun je achteraf de berichten in Belco samenvoegen of toewijzen aan een klantprofiel.

Meer weten over de mogelijkheden van Bol.com in Belco? Lees het op deze pagina.

Social messaging

De klant kiest het kanaal – wel zo sociaal

Zoals je in deze rondleiding al merkt: klantvragen kunnen via veel verschillende kanalen bij jou terecht komen: social messaging is daar ook zeker één van. Ook hier geldt dat het in Belco mogelijk is om berichten van verschillende social platforms binnen te laten komen in Belco. Ook kun je de berichten gelijk vanuit Belco beantwoorden. Zo kiest de klant zelf zijn favoriete kanaal om met jou in contact te komen en dat wordt gewaardeerd, geloof ons.

Onderstaande social messaging kanalen kunnen we eenvoudig koppelen aan Belco.

Deze klanten maken al gebruik van kanalen

Inmiddels hebben 200+ e-commerce bedrijven en retailers de weg naar ons gevonden. En daar zijn we enorm trots op! Hieronder lichten we een aantal van onze klanten uit en leggen we je precies uit wat we voor ze doen.