WhatsApp

Met 12,5 miljoen gebruikers is WhatsApp de meest gebruikte app in Nederland. Op misschien een verdwaald sms-bericht van je oma na, verloopt bijna al ons chatverkeer via WhatsApp. 9,7 miljoen Nederlanders gebruiken de app dan ook dagelijks. Ook steeds meer bedrijven gebruiken WhatsApp actief als communicatiekanaal. Dat is immers waar de gebruiker actief is en het is een zeer laagdrempelige manier om contact te hebben.
Hieronder leggen we je uit waarom het zo belangrijk is om WhatsApp Business onder te brengen in je klantenservice omgeving en wat Belco op dit gebied voor jou kan betekenen.

Waarom een WhatsApp business account koppelen aan klantenservice software?

Wanneer je een klantenservice runt, wil het liefst dat alle communicatie in één systeem binnenkomt: zo bewaar je het overzicht en kun je snel reageren. Snel reageren met een WhatsApp Business account is niet alleen fijn voor je klant, het is binnen je zakelijke WhatsApp account ook de enige manier om persoonlijke berichten te sturen.

WhatsApp Business API

Om WhatsApp te koppelen aan andere software, bijvoorbeeld aan de klantenservice software van Belco, heb je een WhatsApp Business API nodig. Deze API kun je op verschillende websites laten genereren. Vervolgens kun je je WhatsApp Business account in een aantal eenvoudige stappen koppelen aan Belco. Hoe dit precies werkt, lees je hier: Hoe koppel ik WhatsApp for Business met Belco?

In Belco kun je eenvoudig én binnen 10 minuten WhatsApp business koppelen aan onze klantenservice software.

WhatsApp zakelijk koppelen aan Belco - 3 voordelen

1. Alle klantgegevens bij de hand

Wanneer een klant jou een bericht stuurt via WhatsApp en de gegevens van de deze klant zijn bekend, bijvoorbeeld wanneer de klant eerder een bestelling in je webshop heeft geplaatst, krijg je de contactgegevens, maar ook de communicatie- en bestelgeschiedenis gelijk in beeld. Zo behoud je altijd het overzicht en heb je alle informatie bij de hand om je klant snel te helpen.

2. Handige templates

Bij het beantwoorden van je klant heb je twee opties: je kunt een persoonlijk antwoord typen zoals je dat gewend bent van je reguliere WhatsApp, maar je kunt ook (automatisch) templates versturen. Dit laatste is bijvoorbeeld handig wanneer je een afspraakbevestiging wilt sturen of een statusupdate op een lopende issue. De optie om templates te versturen is ook vanuit Belco beschikbaar.

3. Follow-up aanmaken

Wanneer je een vervolgactie in wilt plannen na een WhatsApp bericht van een klant, denk aan het inplannen van een belafspraak of het versturen van een statusupdate, kun je hiervoor in Belco een follow-up aanmaken. Je hoeft dan niet te switchen tussen verschillende platformen, maar je kunt gelijk vanuit hetzelfde systeem een ticket aanmaken met een eventuele notitie voor jezelf of voor een collega.

Benieuwd hoe Belco in de praktijk werkt? Probeer de software 2 weken gratis uit: geheel vrijblijvend en het stopt automatisch na 2 weken.

Optimaliseer vandaag nog je webwinkel klantenservice. En plan een demo.

Waarom Belco

Alles-in-één-oplossing

Belco is alles-in-één-klantenservice-software. Dit betekent dat we alles wat je nodig hebt om je klantenservice succesvol te runnen, ondergebracht hebben in één systeem – wel zo gemakkelijk.

Klantblijheid

Wij maken van klantblijheid een begrip. Het is onze missie om jouw webshop te helpen aan een 9+ beoordeling van de klantenservice.

200+ klanten gingen je voor

Wij leveren de klantenservice software voor ruim 750 webwinkels van 200 e-commerce bedrijven. Kies uit één van onze zeer complete standaardpakketten of ontwikkel samen met ons een oplossing op maat.

Wij staan voor je klaar

Jouw wensen en doelstellingen vertalen naar de allerbeste klantenservice-oplossing: daar zijn wij goed in. Daarnaast mag je ons altijd het hemd van het lijf vragen en springen we je graag te hulp als je er zelf even niet uitkomt.