De Belco tijdlijn

Belco is door de jaren heen van een spontaan idee van twee collega’s uitgegroeid tot een compleet klantenservice platform waar meer dan 250 bedrijven gebruik van maken. Hoe dit gegaan is? We nemen je graag mee in een reis door de tijd.   

April 2022
Launch site

Launch site

We hebben een nieuwe website die beter weergeeft wie we zijn en wat we doen. De website legt de nadruk op het proces, de mensen, en de band tussen onze klanten en ons product. We zijn erg trots op onze nieuwe website, en we hopen dat hij iedereen zal helpen begrijpen wat we doen en waar we voor staan.

December 2021
Groei ruim 85%

Groei ruim 85%

In 2021 veranderde ons bedrijf veel ten goede. We ontwikkelden veel nieuwe ideeën en deden het goed. Ons bedrijf groeide in één jaar met 85%! Dit zonder veel aan marketing uit te geven. We zijn autonoom en werken naar wat het beste is voor onze klanten. Dat zullen we ook in 2022 blijven doen, door samen te werken aan een 9+ rating door klantenservice.

Augustus 2021
Instagram en Whatsapp

Instagram en Whatsapp

We mochten eindelijk verbinding maken op Instagram na héel lang wachten. Sinds augustus kun je Instagram gebruiken om via Belco met je klanten te communiceren. We hebben ook ons Whatsapp portfolio uitgebreid door via 360dialog WhatsApp met Belco te verbinden. Voor 29,- euro per maand kun je WhatsApp met Belco gebruiken.

Augustus 2021
Axeos voip centrale

Axeos voip centrale

We gingen een partnerschap aan met Axeos, die gespecialiseerd is in VoIP omgevingen. Met dit partnerschap kunnen we onze klanten een VoIP oplossing van hoge kwaliteit bieden die gekoppeld is aan de Belco omgeving. Onze klanten waarderen nog steeds een VOIP oplossing naast de softphone oplossing in onze toepassing.

Juni 2021
Webwinkel Vakdagen Summer Edition

Webwinkel Vakdagen Summer Edition

Het Belco team was na een afwezigheid van twee jaar op de zomereditie van de Webwinkel Vakdagen. In strandachtige sfeer spraken we met veel potentiële klanten en legden leuke contacten. Het was leuk om weer eens op een beurs te zijn. Nadjib, Madelon, en Edwin vermaakten zich twee dagen lang erg prima.

december 2020
Nieuwe aandeelhouders

Nieuwe aandeelhouders

In 2020 vinden er meerdere verschuivingen plaats binnen Belco. Eelco blijft aandeelhouder en betrokken bij Belco, maar vervult geen actieve rol meer binnen het bedrijf. Madelon wordt aandeelhouder en onderdeel van het bestuur en er wordt een vaste samenwerking aangegaan met het Groningse bedrijf Enshore. Met dit stevige fundament richt Belco zich met veel enthousiasme op een (klantvriendelijke) toekomst.

juni 2020
Eerste personeelslid

Eerste personeelslid

Door de sterke groei van Belco werd het tijd om personeel (in loondienst) aan te nemen. Eerder werd al wel samengewerkt met zzp’ers, maar in juni 2020 kwam de eerste werknemer op de loonlijst. Hier bleef het overigens niet bij: inmiddels bestaat het kernteam van Belco uit 6 personeelsleden. En een developmentteam.

maart 2020
Sterke groei door corona

Sterke groei door corona

Toen ons land getroffen werd door de coronacrisis veranderde er in korte tijd heel veel. Zo mochten we ineens niet meer naar kantoor en bleven de deuren van winkels dicht. Omdat veel bedrijven en winkeliers hun verkoop zo snel mogelijk wilden verplaatsen naar online, nam de vraag naar de software van Belco enorm toen. “We hebben het echt nog nooit zo druk gehad als tijdens het begin van de coronacrisis: iedereen wilde thuiswerken en het liefst dezelfde dag nog. We groeiden in enkele maanden van 100 klanten uit naar 200 klanten. Gelukkig hebben we iedereen – weliswaar met zweet op het voorhoofd – snel kunnen helpen.”

februari 2020
Klantvriendelijkste organisatie Noord-Nederland (cijfer 9.5)

Klantvriendelijkste organisatie Noord-Nederland (cijfer 9.5)

In 2020 werd Belco uitgeroepen tot de klantvriendelijkste organisatie van Noord-Nederland met een rapportcijfer 9.5. Het bijzondere aan deze prijs was dat er geen jury aan te pas kwam, maar dat het de klanten zelf waren die Belco beoordeelden. “Voor ons was het een fijne bevestiging dat we op de goede weg waren en het goede voorbeeld gaven aan onze klanten.”

juni 2019
De mijlpaal van 100 klanten

De mijlpaal van 100 klanten

“Toen we deze mijlpaal bereikt hadden, hebben we op ons kantoor (dat hadden we inmiddels ook) een grote kaart opgehangen waarop we met gele pinnetjes al onze klanten markeerden. Dat gaf stiekem best een trots gevoel.”

december 2018
Full focus op Belco

Full focus op Belco

Terwijl Edwin en Eelco hiervoor nog parttime werkten aan andere klussen, was de tijd nu aangebroken om volledig voor Belco te gaan. Dit was een logisch gevolg van de groei en het stijgende aantal klanten.

augustus 2018
Eerste 50 klanten

Eerste 50 klanten

Belco groeide snel door en de eerste 50 klanten waren een feit. “Met de groei van de klanten namen ook de verwachtingen toe: klanten verwachten 100% uptime van ons en rekenden erop dat we altijd beschikbaar waren voor hulp en vragen.”

december 2016
Alles-in-een inbox

Alles-in-een inbox

Belco groeide door en daarmee ook de vraag van klanten. Nadat meerdere klanten aangegeven hadden dat ze ook graag e-mail geïntegreerd zagen in Belco werd de alles-in-een inbox toegevoegd. “Eerlijk gezegd vonden we e-mail wat ouderwets en zagen we meer toekomst in telefonie en live chat, maar uiteindelijk is het de klant die bepaalt wat zijn of haar wensen zijn – zeker binnen Belco.”

februari 2016
Eerste keer op de Webwinkel Vakdagen

Eerste keer op de Webwinkel Vakdagen

Belco groeide snel door en de eerste 50 klanten waren een feit. “Met de groei van de klanten namen ook de verwachtingen toe: klanten verwachten 100% uptime van ons en rekenden erop dat we altijd beschikbaar waren voor hulp en vragen.”

januari 2016
Eerste betalende klant

Eerste betalende klant

Na een uitgebreide testfase was het in januari 2016 zover: Belco kon live gaan en Everlake uit Sneek werd de eerste betalende klant. Leuk detail: deze allereerste klant is nog steeds een klant van Belco.

2015
Bellen voor webshops

Bellen voor webshops

Bij de pakken neerzitten over het niet slagen van het oorspronkelijke plan was er niet bij, sterker nog: het werd al snel omgesmeed tot een nieuw plan. Edwin had namelijk van 2008 tot 2010 meerdere webshops gerund en ondervond dat met de groei van de webshop de klantenservice een steeds groter deel uit ging maken van de bedrijfsvoering en dat dit niet altijd even efficiënt verliep. Kon dat niet gemakkelijker? En waarom was het niet mogelijk om klantgegevens te koppelen aan een telefoongesprek? Het idee voor Belco was geboren: een applicatie waar alle telefoontjes naar een webshop op één platform binnenkomen en automatisch gekoppeld worden aan klantgegevens.

eind 2014
Contextuele telefooncentrale

Contextuele telefooncentrale

Edwin en Eelco, de oprichters van Belco, leerden elkaar via hun werk kennen. Het vinden van slimme technische oplossingen voor alledaagse problemen, bleek een gedeelde interesse te zijn. Dit groeide al snel uit tot hun eerste business idee: de contextuele telefooncentrale. Het idee was – geboren uit een ergernis van het ‘altijd maar bereikbaar moeten zijn’ – om een telefoonapplicatie te ontwikkelen waarin je je persoonlijke beschikbaarheid in kon stellen en zo kon bepalen wanneer je wel en niet gestoord wilde worden. Het idee werd technisch uitgewerkt, maar bleek om meerdere redenen lastig op de markt te brengen.