Case

The Stone

Lees hier meer over onze samenwerking met The Stone. We vertellen je wat The Stone doet, waar hun uitdagingen op het gebied van klantenservice liggen, welke oplossing wij daarvoor gevonden hebben en welke resultaten ze daarmee behalen.

The Stone heeft alles wat jij zoekt op het gebied van de laatste mode: van stoere jeans, stijlvolle jurken tot je favoriete chill-outfit. Met meer dan 40 bekende merken zoals Airforce, Tramontana, Colourful Rebel, Geisha, Harper & Yve en PME Legend, hebben ze een zeer ruim assortiment in heren- en damesmode. Je kunt bij The Stone online shoppen in de webwinkel, maar ook een van de ruim 50 winkels in het land bezoeken.

The Stone

De uitdaging

Met meer dan 50 fysieke winkels en een grote webshop kun je je voorstellen dat een goede en efficiënt ingerichte klantenservice essentieel is voor The Stone. En juist de combinatie van enerzijds de fysieke winkels en anderzijds de webshop, maken de uitdaging extra groot. Want hoe breng je deze twee op een goede manier samen in één systeem? Hoe zorg je ervoor dat de interne communicatie soepel verloopt? En ook: hoe geef je de klant, of deze nu online een aankoop doet of in een van de winkels, een optimale klantenservice-ervaring?

De resultaten

  • Succesvolle software koppeling tussen ‘Customer Data Platform’ en Belco
  • De afhandeltijd van logistieke vragen is verlaagd met 30 seconden per klantvraag
  • Telefonische gesprekstijd is afgenomen
  • De wachttijd voor klanten is afgenomen
  • Hoge medewerkerstevredenheid over software van Belco
  • Interne communicatie verloopt efficiënt
The Stone
“Belco is voor The Stone een strategische partner op gebied van integratie van online en offline kanalen. Door de koppeling tussen Belco en ons Customer Data Platform wordt alle communicatie kanalen zoals e-mail, telefonie en WhatsApp van alle klanten, fysiek én online, centraal aangestuurd. Agents hebben bij klantcontact direct alle beschikbare, relevante klantinformatie voorhanden.”
Sander Goedhart
The Stone

De oplossing door Belco

Alle klantgegevens van The Stone staan opgeslagen in het zogeheten ‘Customer Data Platform’. Dit is een centrale plek in de IT-omgeving van The Stone waar alle klantdata opgeslagen staat. Deze klantdata wil je als klantenservice natuurlijk snel bij de hand hebben, zodat je een klant efficiënt en op een persoonlijke manier kan helpen. Om dit te faciliteren hebben wij een koppeling gemaakt tussen het ‘Customer Data Platform’ en Belco.




Een leuk technisch verhaal, maar hoe werkt dat in de praktijk?

Stel een klant neemt contact op om de logistieke status van een bestelling na te vragen (dit geldt voor ongeveer 40% van alle contacten van The Stone), dan worden de laatste 3 bestellingen met bijbehorende bestelstatus automatisch ingeladen in Belco en kan de medewerker de klant precies vertellen waar de bestelling is – snel, efficiënt en wel zo klantvriendelijk.



Maar naast deze technische koppeling is er nog meer. Zo werkt iedereen nu met één klantenservice-oplossing, kan er eenvoudig intern met elkaar gecommuniceerd worden en komen alle klantvragen, via alle mogelijke kanalen, binnen in één overzichtelijke inbox.

Mogen wij jouw bedrijf ook verder helpen naar een betere klantbeleving?

Bedankt!
Jouw bericht is verstuurd. We proberen zo snel mogelijk contact met je op te nemen.
Oeps! Er ging iets verkeerd tijdens het versturen van jouw bericht. Probeer het nog een keer alsjeblieft.