Case

Rinsma Modeplein

Lees hier meer over onze samenwerking met Rinsma Modeplein. We vertellen je wat Rinsma Modeplein doet, waar hun uitdagingen op het gebied van customer care liggen, welke oplossingen wij daarvoor gevonden hebben en welke resultaten ze daarmee boeken.
Rinsma Modeplein
Over

Rinsma Modeplein

Als je ooit in Gorredijk bent geweest, heb je het bijna niet kunnen missen: Rinsma Modeplein. Zoals de naam al doet vermoeden is Rinsma Modeplein een plein met meerdere mode-speciaalzaken, vier om precies te zijn: ZIJ VAN RINSMA, DE HEEREN VAN RINSMA, Qulotte Lingerie & Badmode en Rinsma Schoenen. De missie van Rinsma Modeplein is: ‘gasten blij maken met mooie kleding’. Shoppen bij Rinsma Modeplein is echt een beleving: je wordt er ontvangen met een vers kopje koffie of een drankje aan de bar en er zijn altijd bijzondere acties en evenementen gaande. Naast de vier fysieke winkels, zijn alle producten ook beschikbaar in een webshop.

De uitdaging

Rinsma Modeplein bestaat uit meerdere losstaande winkels met verschillende producten, die toch onder één naam naar buiten treden. Dit zorgt gelijk voor de eerste uitdaging op het gebied van customer care. Veel gasten nemen namelijk contact op met een specifieke vraag voor één van de vier winkels. Hoe help je deze gasten zo snel mogelijk zonder ze door te moeten verbinden of oneindig in de wacht te zetten?

Als je Rinsma Modeplein bezoekt, merk je het gelijk: beleving en uitmuntende service staan hier centraal. Zoals ze het zelf zeggen: “het is een grote modewinkel, maar het heeft het gevoel van een boetiek”. Maar hoe krijg je dit gevoel en die service met een glimlach vertaald naar je (online) customer care?    



De oplossing door Belco

We hebben het minder veelzijdige CRM-pakket waar Rinsma Modeplein mee werkte, vervangen door de software van Belco. Hierbij hebben we verschillende kanalen, inclusief e-mail, chat, Facebook DM en Instagram DM ondergebracht in één systeem. Zo kunnen customer care medewerkers snel schakelen tussen verschillende kanalen en precies zien wie de gast is en of er al eerder contact is geweest. Dit maakt het leven van de customer care medewerkers een stuk gemakkelijker en geeft daarnaast de klant dat persoonlijke gevoel waar Rinsma Modeplein om bekend staat.



Daarnaast kunnen medewerkers in Belco interne notities naar elkaar sturen.

Zo kunnen collega’s die op verschillende dagen werken snel teruglezen welke acties er nog open staan. Ook kan een bericht van een gast eenvoudig overgezet worden naar de inbox van een collega of naar een andere afdeling. Berichten hoeven dus niet doorgestuurd of overgetypt te worden, wat de afhandeltijd zowel voor Rinsma Modeplein als voor de gast ten goede komt.

De resultaten

  • Meerdere communicatiekanalen ondergebracht in één systeem
  • Efficiënte interne communicatie tussen medewerkers en afdelingen 
  • Alle gegevens van gasten direct inzichtelijk
  • Sneller schakelen tussen online en winkel
  • Verlaagde afhandeltijd door gebruik te maken van een gedeelde inbox
  • Een persoonlijke en vriendelijke customer care die past bij de uitstraling van Rinsma Modeplein
Rinsma Modeplein
“Wij zijn erg blij met Belco. Omdat veel van onze gasten zowel in de winkel als in de webshop kleding kopen, is het extra fijn om alle gegevens van gasten overzichtelijk in één systeem te hebben. Daarnaast verloopt het contact met Belco erg soepel en vriendelijk. Onze contactpersoon belt ook regelmatig om te vragen hoe het gaat, dat is nou nog eens pro-actief! Het is ook bijzonder dat we zelf verbeteringen in het systeem aan kunnen dragen. Je kunt eenvoudig suggesties doen en zelfs stemmen op de suggestie van een andere Belco gebruiker, zodat deze hoger op de prioriteitenlijst komt.”
Anne Rinsma
E-Commerce Director - Rinsma Modeplein