Support tool voor webshops

Het vertrouwen in software, support tools en applicaties is hoog tegenwoordig. Het beheren van efficiënte workflows tot het monitoren van klantvragen, tegenwoordig moeten veel onderdelen van webshops op elkaar aangesloten zijn om een alles optimaal te laten draaien. Automatisering is niet meer weg te denken bij snelgroeiende en volwassen e-commerce shops.

Wanneer een support tool wordt ingezet is het belangrijk dat alle support agenten de klanten goed te woord kunnen staan. Geef je medewerkers dus ook de kans om terug te kunnen kijken in gesprekken. Evaluatie betekent vooruitgang. Onhandige, onoverzichtelijke en overvolle tools zijn vaak een grote bron van frustratie. Niet alleen voor de medewerkers maar ook voor de klanten die je webshop bezoeken.

Proactieve klantensupport

Er is gebleken dat de meeste klanten binnen zes uur antwoord verwachten. Helaas reageert slechts 36% van de online shops binnen deze tijd. Wanneer een webshop volwassen wordt zie je vaak de migratie van e-mail naar chat. Dit heeft alles te maken met efficiëntie en snelheid. Door middel van het ticketing systeem dat Belco biedt ben je er altijd zeker van dat je actief je klanten kan blijven benaderen.

Een support tool is een uitstekende oplossing omdat het functies biedt zoals prioriteren, tangen van collega's, categoriseren en historie. Deze onderdelen zijn van essentieel belang voor een support medewerker om de hoogst mogelijk service te kunnen bieden.

Klantondersteuning door software

Elke vorm van online klant- of klantenondersteuning kan worden gestimuleerd door klantensupport te gebruiken. Het biedt een ander handig kanaal voor mensen om contact met je op te nemen, een kanaal dat altijd beschikbaar kan zijn. Daarnaast verhoogt support software de conversieratio's door je team te helpen om toe te slaan terwijl het strijkijzer heet is. Bovendien is het ook geweldig voor verkoopteams.

Aan het einde van de dag kan een support medewerker slechts met één persoon tegelijk aan de telefoon spreken. Maar diezelfde agent kan meerdere online chats tegelijkertijd beheren. Zelfs wanneer je geen toegewijd support- of verkoopteam hebt, kan je nog steeds de Belco live chat op je website implementeren, dankzij tools zoals chatbots. Ze kunnen klanten helpen totdat een menselijk teamlid kan reageren.