B2C e-commerce (business-to-consumer)
Wat is B2C e-commerce?
B2C e-commerce, ook wel business-to-consumer e-commerce genoemd, verwijst naar de online verkoop van producten of diensten aan consumenten. Het omvat alle transacties die plaatsvinden via een digitaal platform, zoals een webwinkel of online marktplaats.
B2C e-commerce is een groeiende markt en wordt steeds belangrijker voor webwinkels en andere e-commerce bedrijven. Consumenten hebben steeds meer behoefte aan gemakkelijke en snelle manieren om producten en diensten te kopen. Met B2C e-commerce kunnen consumenten gemakkelijk producten en diensten vinden en bestellen via hun computer, tablet of smartphone.
B2C e-commerce verschilt van B2B e-commerce (business-to-business) doordat de transacties tussen bedrijven en consumenten plaatsvinden in plaats van tussen bedrijven. B2C e-commerce vereist daarom vaak specifieke functies en mogelijkheden, zoals beveiligde betaalmethoden en een goede klantenservice.
Om succesvol te zijn in B2C e-commerce moeten webwinkels en andere e-commerce bedrijven zich richten op het bieden van een naadloze en aantrekkelijke klantervaring, inclusief snelle en betrouwbare levering en goede klantenservice.

Belco is alles-in-één-klantenservice-software. Dit betekent dat we alles wat je nodig hebt om je klantenservice succesvol te runnen, ondergebracht hebben in één systeem – wel zo gemakkelijk.
Wij maken van klantblijheid een begrip. Het is onze missie om jouw webshop te helpen aan een 9+ beoordeling van de klantenservice.
Wij leveren de klantenservice software voor ruim 750 webwinkels van 200 e-commerce bedrijven. Kies uit één van onze zeer complete standaardpakketten of ontwikkel samen met ons een oplossing op maat.
Jouw wensen en doelstellingen vertalen naar de allerbeste klantenservice-oplossing: daar zijn wij goed in. Daarnaast mag je ons altijd het hemd van het lijf vragen en springen we je graag te hulp als je er zelf even niet uitkomt.