Online helpdesk

Binnen de online wereld zien we een sterk stijgende lijn als het gaat om e-commerce. Wanneer mensen online shoppen blijft e-mail een van de belangrijkste onderdelen als het gaat om informatie vergaren. Met de online helpdesk van Belco zorg je ervoor dat je alles georganiseerd houdt.

Helpdesk software

Door de stijgende trend van e-commerce shops is het belangrijk om je te onderscheiden als webshop. Dit onderscheid is onder andere te maken door het gebruik van een goede online helpdesk. Help je klanten en sla alle data goed op. Het voordeel van helpdesk software is dat klanten niet zoals in fysieke winkels achteraan in de rij hoeven staan maar op elk moment en tijdstip bediend kunnen worden.

Verhoog de klanttevredenheid

Klanten die binnen een aantal minuten beantwoord beoordelen webshops hoger. De bereikbaarheid van een webshop is dan ook enorm belangrijk. Door bereikbaarheid en transparantie is de klant geneigd om eerder tot aankoop over te gaan. Ondanks dat de helpdesk je webshop naar een volgend level kan tillen betekent dit niet dat alle systemen goed aansluiten.

Belco biedt de mogelijkheid om alle gesprekken en data van de klanten op te slaan. Dit kan behulpzaam zijn tijdens het aftersales proces om de klant dat stukje extra service te bieden. Daarnaast is Belco bijzonder handig in het gebruik van de data van de klant. Bekijk bijvoorbeeld hoe lang jouw support medewerker bezig is met verschillende zaken.

Online helpdesk bespaart kosten

Door de chat wordt elk antwoord efficiënt en effectief afgeleverd. Dit zorgt voor duidelijkheid en betekent dat de klant niet hoeft uit te wijken naar telefonisch contact. Tijdens telefoongesprekken is het proces langer en niet visueel. Tijdens een chat gesprek kunnen documenten gedeeld worden en gerefereerd worden naar specifieke pagina's.

Contact met nieuwe klanten kost vaak veel tijd en energie en is in de regel ook vaak duurder dan het onderhouden van je huidige klanten. Met de Belco online helpdesk kan contact met nieuwe klanten als een geoliede machine werken door alvast een aantal FAQ mee te sturen tijdens de beginfase van de chat. Wanneer de vraag van de klant er niet tussen staat dan wordt de klant doorverwezen naar een customer service agent. Pak je dat goed aan, dan verbetert dat de klantrelatie wat dus bevorderlijk is voor klantbehoud.

Blijf de concurrentie voor

Wil je je concurrentie voor blijven door hoge klanttevredenheid en het behoud hiervan, dan is de Belco software een vereiste. De consument is met de komst van alle digitalisering verwend geraakt aan snelle actie en reactie. Tegenwoordig is 24 uur wachten te lang voor de gemiddelde webshop bezoeker. Onze chatfunctie met achterliggende helpdesk sluit naadloos aan op de vraag van nu. Millennials en de generatie die erop volgt weet niet beter dan online communiceren. Is dit je doelgroep, dan kom je niet meer weg met 'slechts' een contactformulier. Blijf daarentegen altijd telefonische klantenservice bieden, zodat mensen altijd kunnen uitwijken naar telefonisch contact